Een echt alternatief voor klanten: Orange Belgium lanceert zijn eerste aanbod voor internet-only

Na de markt te hebben verstoord met het aanbod van Love Trio en Love Duo, gaat Orange Belgium nog een stap verder met de lancering van zijn Home portfolio, waarmee klanten kunnen kiezen voor de producten die ze willen, zelfs zonder een mobiel abonnement.

Sinds de lancering van zijn convergente portefeuille Love in 2017 heeft Orange Belgium de status quo door elkaar geschud en meer dan 300.000 klanten aangetrokken. Een groei die mogelijk werd gemaakt door het Love Trio (breedband, tv en mobiel), maar ook door het ‘bold’ aanbod van Love Duo (breedband en mobiel) dat in 2019 werd gelanceerd en dat een belangrijke impuls gaf aan de aanwezigheid van Orange Belgium op de convergentiemarkt, die tot nu toe massaal werd gedomineerd door de gevestigde spelers. Het gaat nu nog een stap verder met Home, zijn eerste portfolio waarvoor geen mobiel abonnement nodig is; en bouwt daarmee verder op zijn belofte aan klanten om hen niet te dwingen te betalen voor diensten die ze niet willen of nodig hebben.

Het doel: voldoen aan de vraag van dit deel van de Belgische markt dat geen mobiel abonnement nodig heeft of wil hebben, maar toch wil genieten van een snelle, betrouwbare en onbeperkte vaste breedbandverbinding, met of zonder televisie. Op basis van interne enquêtes blijkt ook dat 20% van de Belgische huishoudens verklaart geen mobiel abonnement op hun breedbandverbinding te willen hebben en dat de behoefte aan alternatieven en een sterk commercieel aanbod bijzonder groot is.

Om aan deze vraag tegemoet te komen, onthult Orange Belgium vandaag zijn Home portfolio, gestructureerd rond 2 nieuwe grote abonnementen:

- Home internet, enkel voor onbeperkt vast internet met hoge snelheid (40 euro)

- Home Internet & TV, voor hoge snelheid onbeperkt vast internet + TV (55 euro)

Story image

Het is ook mogelijk voor klanten om een vaste telefoonoptie toe te voegen (10€/maand), en/of te kiezen voor de Internet Boost (15€/maand), die downloadsnelheden van 400Mbps en uploadsnelheden tot 40Mbps mogelijk maakt.

Christophe Dujardin, Chief Consumer officer van Orange Belgium, geeft commentaar: "Orange Belgium was en blijft de gedurfde uitdager van de Belgische telco-markt en dat bewijzen we nog maar eens met ons langverwachte snelle, onbeperkte aanbod van alleen breedband. Met onze Home portfolio hebben we een sterk aanbod voor klanten die al veel te lang geconfronteerd worden met het gebrek aan concurrerende aanbiedingen die niet gekoppeld zijn aan een mobiel abonnement. Door aan deze vraag tegemoet te komen, bouwen we verder aan het succes van onze intrede op de convergente markt en blijven we in overeenstemming met ons motto: klanten een echt alternatief en zeer kwalitatieve diensten aanbieden tegen een eerlijke prijs".