Orange Belgium en Proximus ondertekenden vandaag de overeenkomst om een gedeeld mobiel toegangsnetwerk op te zetten

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium, en Sandrine Dufour, CEO ad interim van Proximus, ondertekenden vandaag de definitieve overeenkomst om het eerder aangekondigde gedeelde mobiele toegangsnetwerk op te zetten.

Het gedeelde mobiele toegangsnetwerk zal worden ontworpen, gebouwd en geëxploiteerd door een nieuwe joint venture, die voor de helft in handen is van Orange Belgium en voor de andere helft in handen van Proximus, en zal gevestigd zijn in Brussel.

Elke partij bevestigt haar respectievelijke verwachte voordelen en investeringen, zoals die op 11 juli ter aanvullende informatie voor beleggers en analisten gepubliceerd werden.

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium: ‘Ik kijk ernaar uit om onze overeenkomst uit te voeren. De Belgische consument en de maatschappij zullen er wel bij varen. Deze overeenkomst zal Orange Belgium in staat stellen om de telecommarkt te blijven uitdagen. We zullen kunnen gaan voor een snellere en bredere uitrol van 5G in België en beter kunnen beantwoorden aan de toenemende vraag van onze klanten naar mobiele data. De overeenkomst zal de concurrentieomgeving versterken en een sterke differentiatie qua dienstverlening en klantenervaring garanderen.’

Sandrine Dufour, CEO ad interim van Proximus: ‘Ik ben blij dat de overeenkomst voor een gedeeld mobiel toegangsnetwerk tussen Proximus en Orange Belgium nog voor het einde van het jaar afgerond is. Met dit gedeelde mobiele toegangsnetwerk kunnen we streven naar een snellere en bredere uitrol van 5G, om zo de capaciteit en het bereik van het mobiele netwerk voor onze klanten te verbeteren. Proximus zal zich blijven onderscheiden om de beste mobiele ervaring te bieden.’