Orange Belgium geeft boost aan connectiviteit binnenshuis met intelligente wifi: Mesh WiFi

Om naadloze connectiviteit binnenshuis te garanderen en rekening te houden met nieuwe bouwnormen, lanceert Orange Belgium vandaag Mesh WiFi, een nieuwe, slimme technologie die het binnenshuis connectiviteit van zijn LOVE klanten versterkt.

Steeds meer Belgische klanten stuiten op problemen met hun wifibereik binnenshuis, onder andere door alsmaar beter geïsoleerde woningen en nieuwe bouwnormen. Orange Belgium wil zijn LOVE klanten gemoedsrust geven met naadloze connectiviteit overal in huis en brengt daarom een nieuwe hardwareoplossing op de markt: Mesh WiFi.

1 klant op 2 wil wifi tot ver in de tuin of op het terras

Volgens een enquête van Orange Belgium vindt wel 90% van alle klanten een wifisignaal in elke kamer “belangrijk tot uiterst belangrijk”. 53% van deze groep verwacht ook wifi-ontvangst in de tuin of op het terras, 17% zelfs op zolder en 9% in de kelder. Aan die verwachtingen kunnen klassieke modems en routers niet altijd voldoen. Hun signaalsterkte wordt immers beperkt door Europese regelgeving en vaak worden ze ook niet optimaal geplaatst voor een goede wifi-ontvangst in belangrijkste kamers van het huis.

Daarom lanceert Orange Belgium Mesh WiFi: een oplossing die de prestaties, het bereik en de signaalsterkte van de wifiverbinding verbetert dankzij meerdere modules die de klant kan installeren in verschillende plaatsen in huis om een uniek wifinetwerk op te bouwen.

Het voornaamste verschil met andere wifiversterkers op de markt? De modules staan onderling in constante communicatie, zodat het systeem actief de beste beschikbare verbinding zoekt. Het bepaalt welke Mesh-module en welke wifiband moeten worden gebruikt en voorkomt dat het signaal wordt onderbroken wanneer de klant zich verplaatst. De klant kan ook het aantal modules kiezen voor zijn huis. De Mesh WiFi komt op de markt aan een zeer competitieve prijs van 99,95€ voor 2 modules, 139,95€ voor 3 en vervolgens 69,95€ per bijkomende module. De klant betaalt geen huur, hij betaalt gewoon de aankoopprijs.

Ondersteuning voor toenemend gebruik van Voice-over-WiFi

Christophe Dujardin, Chief Consumer Officer bij Orange Belgium, merkt op: “Door de WiFi-connectie van onze klanten drastisch te versterken, beantwoordt Mesh WiFi aan de nood om supersnel internet in heel het huis te hebben en dat naadloos. Meer nog, klanten kunnen deze combineren met Voice-over-WiFi. Daarmee maken we het al sinds 2018 mogelijk om te bellen via een beschikbare wifiverbinding. Ondertussen gebruiken ruim 200.000 klanten deze technologie elke maand. Met Mesh WiFi, voor een naadloze internettoegang, en Voice-over-WiFi voor telefoongesprekken, willen we overal in huis totale connectiviteit garanderen."

Meer informatie op www.orange.be/meshwifi

Orange Belgium - Mesh WiFi NL.pdf 61 KB