Orange Belgium introduceert Half ID SIM-kaarten om zijn plasticverbruik te verminderen

Orange Belgium introduceert Half ID SIM-kaarten : deze nieuwe simkaarten zijn maar half zo groot als de gewone simkaarten en stellen Orange Belgium in staat om jaarlijks 2 ton minder plastic te verbruiken.

Om zijn plasticconsumptie te verminderen introduceert Orange Belgium als eerste de Half ID SIM-kaarten op de Belgische markt. Deze nieuwe simkaarten zijn maar half zo groot als normale simkaarten. Met die halvering kan Orange Belgium in totaal 2 ton plastic per jaar minder verbruiken. De eerste exemplaren van Half ID-kaarten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in de Smart en Concept stores van Orange Belgium. De volledige omschakeling naar Half ID's wordt begin 2021 verwacht.

Deze inspanning om het plasticverbruik terug te schroeven én de introductie van eSIM passen binnen een breder plan om de impact van Orange Belgium op het milieu te reduceren. Orange Belgium heeft als doel om voor zijn activiteiten CO2 neutraal te blijven en zijn resterende CO2-uitstoot, verbonden aan de mobiliteit van zijn werknemers, met 30% te verminderen. Het bedrijf wil dat doel bereiken door de implementatie van 5G en RAN sharing, door steeds meer technische hardware te recycleren en te herstellen, door telewerken aan te moedigen, door minder papier te verbruiken, enzovoort.

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium, licht toe: “Als verantwoordelijke telecomoperator hanteren we een 360 graden aanpak om onze globale impact op het milieu te verminderen. Daarbij kijken we onder andere naar ons netwerk, onze datacenters, winkels, de toestellen van onze klanten en de mobiliteit van onze werknemers. Het reduceren van ons plasticverbruik met deze nieuwe Half ID-simkaarten, maakt deel uit van onze inzet voor de planeet”.