Orange Belgium wint prestigieuze World Communication Award in categorie Customer Experience

Eerder deze week werden in Londen de 21ste jaarlijkse World Communication Awards gehouden. Met Orange Thank You kaapte Orange Belgium de eerste prijs weg in de categorie Customer Experience.

De World Communication Awards zijn de belangrijkste prijzen in de telecomindustrie. Ze werden ruim twintig jaar geleden in het leven geroepen om wereldwijde telecombedrijven die blijk geven van innovatie en uitmuntendheid de waardering te geven die ze verdienen.

De Customer Experience-award is een bekroning voor de uitermate succesvolle samenwerking tussen Orange Belgium en Evolving Systems, met name voor de manier waarop ze Orange Thank You blijven heruitvinden, verbeteren en uitbreiden.

Zo deelde Orange Belgium met zijn Orange Thank You-programma in 2018 alleen al zo'n 2,3 miljoen cadeaus uit aan zijn klanten. Daardoor zag Orange Belgium zijn Loyalty Net Promotor Score fors stijgen, met +30 punten op vier jaar tijd. En toen Orange Thank You in de My Orange-app geïntegreerd werd, gingen zowel de penetratie als het gebruik van de mobiele app er enorm op vooruit.

Een gezamenlijke delegatie van Orange Belgium/Evolving Systems nam de prijs tijdens een galadiner in Londen in ontvangst.

Jessica Lige, Customer Engagement Manager en vertegenwoordiger van Orange Belgium: "We zijn apetrots op de erkenning die ons programma van onze sector krijgt. Customer experience is een gamechanger geworden op markten waar de concurrentie moordend is. Dat we aanzien worden als vernieuwer en leider op dat gebied, is het beste bewijs van ons streven om onze klanten een ongeëvenaarde ervaring te bieden."

Adhish Kulkarni, SVP of Solutions van Evolving Systems: "De technologie van Evolving heeft de klanten van Orange Belgium mee overtuigd om digitaal te gaan en veranderde de manier waarop ze hun getrouwheidscampagne zien en erin opgaan. Samen met Orange Belgium hebben we een customer experience uitgewerkt die intiemer is en beter rendeert. Dankzij de gepersonaliseerde aanpak verwerft Orange Belgium bovendien meer inzicht in de behoeften en voorkeuren van elke individuele klant."