Orange steunt de lokale Belgische economie door al zijn werknemers een consumptiecheque van 300 euro toe te kennen

Bewust van de rol die het kan spelen en met betrekking tot zijn verantwoordelijke positionering als operator, heeft Orange Belgium geholpen in de strijd tegen de Covid-19 pandemie en wil het de relaunch van de economie ondersteunen. Het bedrijf greep daarom de kans aan die de federale overheid onlangs bood en besloot zijn werknemers een Consumptiecheque van 300 euro per persoon toe te kennen voor een totaalbedrag van 500.000 euro. De vouchers kunnen enkel in België worden gebruikt om de Belgische lokale economie te ondersteunen en een impuls te geven aan de consumptie in sterk getroffen sectoren zoals de horeca, sport of cultuur.

De Belgische federale overheid bood bedrijven onlangs de mogelijkheid om hun werknemers Consumptiebonnen toe te kennen voor een maximumwaarde van 300 euro per persoon, in een poging om de economische sectoren die het meest werden getroffen door de Covid19 pandemie (horeca, cultuur, sport,..) te ondersteunen. Orange Belgium heeft besloten om als eerste in de telco industrie deze gelegenheid aan te grijpen om de nationale economie te ondersteunen door aan al zijn werknemers een cheque van 300 euro toe te kennen, die vanaf september zal worden uitgegeven. Een beslissing die een investering van ongeveer 500.000 euro vertegenwoordigt.

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium, licht toe: "Na het maximale te hebben gedaan tijdens de lockdown om onze medewerkers te beschermen, de connectiviteit voor zowel onze residentiële als zakelijke klanten te stimuleren, het medisch personeel te helpen, lokale initiatieven en het federale Covid19 Track & Trace callcenter te ondersteunen, was het logisch dat Orange Belgium als verantwoordelijke telecomoperator deze kans aangreep om de lokale economie te ondersteunen, en vooral de economische sectoren die het meest te lijden hebben onder de pandemie. Het stelt ons ook in staat om onze teams te belonen voor hun niet aflatende inspanningen en de moeilijke werk/familiecontext waarin ze tijdens de lockdown werkten."